Část 1. - Popis programu a počátek tvorby

14. 1. 2014 00:00

Nejdříve si řekneme, co za program budeme dělat. Bludiště je celkem jasné, ale je spousta labyrintů, které lze naprogramovat. My se zaměříme na velmi jednoduchý typ, kterým si nastíníme, jak udělat vetší typy takovýchto labyrintů.

Náš programu budeme pomocí label panelů, které nám vytvoří překážky. Těm poté přiřadíme Event -> při vstupu kurzoru do panelu label, přesuň kurzor na určenou pozici. Takovéto bludiště, co se týká tvorby je velmi složité a lze jej udělat jednoduššími cestami, ale pro nás to bude příklad pro naučení se používání Eventů, časomíry a práce s prvky.

Začněme tedy s programováním. Vytvoříme si nový projekt typu WindowsFormsApplication a nazveme jej bludiste, labyrint či maze (anglické názvy používám pro lepší práci s programy). Záleží na vás. Doporučuji pro lepší orientaci. Po načtení návrháře si zobrazíme vlastnosti Form1, kde změníme název na Client, text na vámi zvolený název projektu a FormBroderStyle na Fixed3D. Velikost aplikace si zvolte dle libosti, ale pamatujte, pokud chcete program předávat dalším lidem, musíte brát v ohledu rozdílné rozlišení obrazovek. Proto doporučuji zvolit program maximálně o velikosti 700 * 500.

Do Clienta si vložíme Label, odstraníme mu text (vymažeme hodnotu Text), změníme AutoSize na hodnotu False, Změníme barvu a velikost podle libosti. Barvu doporučuji stejnou. Poté si námi vytvořený prvek kopírujeme a zaplníme s ním clienta -> vytvoříme labyrint. Pamatujte, že, program musí mít řešení

Přidáme další label, kterému nastavíme hodnotu text na Konec a dáme ho na konec labyrintu. Lze u něj změnit písmo a pozadí pro lepší vzhled. 

Tím jsme získali základní vzhled našeho programu.

 

Fotogalerie:

Všechny fotky k lekci najdete na našem Facebook profilu a nebo na dropbox. Ke stažení i se vzorovým příkladem v sekci Download -> Seriál C#.